Nasıl Randevu Alınır?
27 Ocak 2022

MHRS; vatandaşların Sağlık Bakanlığına bağlı 2. ve 3. basamak Hastaneler ile Ağız ve Diş Sağlığı Merkezleri için 182 MHRS Çağrı Merkezini arayarak canlı operatörlerden veya web üzerinden kendilerine istedikleri hastane ve hekimden randevu alabilecekleri bir uygulamadır.

     MHRS’nin amaçları nelerdir?

     Hastanelerde daha iyi bir kaynak planlanması (iş gücü ve teçhizat kullanımının etkin ve verimli planlanması) yapılarak vatandaş/hasta memnuniyetinin artırılması, hastanelerde kuyrukların azaltılması. Hastanelerde kaynak kullanımının ve dağıtımının ölçülmesi (iş gücü, makine ve teçhizat kullanımının etkin ve verimli uygulanması)suretiyle; sağlık hizmetleri sunumunun, verim ve kalitesinin artırılması. MHRS verileriyle, sağlık politikaları geliştirilmesine yardımcı olunması.

Randevu nasıl alınır?

     ALO 182 aranarak; Ev, iş, ankesör ve cep telefonlarından 182 numaralı Sağlık Bakanlığı MHRS Çağrı Merkezi aranır. 182 numaralı telefonu arayan vatandaş tarafından çağrıyı karşılayan asistana (canlı operatör) randevu talebinde bulunulan vatandaşın T.C. Kimlik Numarası verilir.  Asistan vatandaş bilgilerini doğrular. Vatandaş randevu talebinde bulunduğu hastane, poliklinik ve hekim bilgilerinden en azından hangi polikliniğe gideceğini asistana bildirdikten sonra, asistan uygun tarih ve saat dilimlerini vatandaşa iletir. Vatandaş seçimini yaparak randevusunu alır. Web’den Vatandaşlar, 182′nin yanı sıra şu an 80 ilde uygulanmakta olan Online Randevu Sistemi aracılığıyla randevu alabilmektedir. Web Randevu Sistemi İstanbul’un da MHRS kapsamına girmesiyle tüm Türkiye’de uygulanmaktadır; Vatandaşlar, randevu almak istedikleri MHRS kapsamında olan hastanelerin internet sitelerindeki Online Randevu linkine basarak, Vatandaş Giriş ekranından kayıt oluşturup uygun olan en yakın tarihe randevu alabilmektedir.

Randevu nasıl iptal edilir?

     ALO 182 aranarak; Ev, iş, ankesör ve cep telefonlarından 182 numaralı Sağlık Bakanlığı MHRS Çağrı Merkezi aranır. Bu arama randevu zamanından en az yarım saat önce yapılmalıdır. 182 numaralı telefonu arayan vatandaş tarafından çağrıyı karşılayan asistana randevu talebinde bulunulan vatandaşın T.C. Kimlik Numarası verilir. Asistan tarafından vatandaş bilgilerini doğrular. Vatandaş iptalini istediği randevusunun, tarih ve zamanını asistana iletir. Asistan tarafından ilgili randevu iptal edilir. Web’den; MHRS Online Randevu ekranına T.C. Kimlik Numarası ve şifre ile giriş yapılmalıdır. Ekranın sağ tarafında dikey olarak bulunan Randevu Geçmişi bağlantısına tıklayarak alınmış olunan tüm randevu bilgilerine erişilir ve Randevu iptal işlemi bu kısımdan yapılır. Randevu iptali için Randevu iptal kısmına tıklayarak randevu iptal edilir.

NOT: Vatandaş öncelikle hastanede (MHRS) Polikliniklerinimizin önündeki poliklinik sekreterlerinden  giriş işlemleri yapacağından yeterli bir süre önce (örn. 20-30 dak. önce) hastaneye gidilmelidir.