Türkçe
English
Türkçe
Türkçe
English
İSTANBUL İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ
MARMARA ÜNİVERSİTESİ PENDİK EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ
Kurumsal
Hastanemiz
Tarihçemiz
Değerlerimiz
Amaç & Hedeflerimiz
Misyon & Vizyon
Hastane Yönetimi
Başhekim
Başhekim Yardımcıları
Doç. Dr. Sinan KARACABEY
Doç. Dr. Nezih Onur ERMERAK
Uzm. Dr. Betül AKSAKAL
Uzm. Dr. Burak HOŞ
Uzm. Dr. Mehmet Alptekin ACAR
Uzm. Dr. Hakan SÖNMEZ
Uzm. Dr. Tomris ALBAY
Dr. Mehmet AZGÜN
Dr. Muhammed SAKARYA
İdari ve Mali İşler Müdürü
İdari ve Mali İşler Müdür Yardımcıları
Tuğba GENÇ KOÇ
Hatice Görkem UZUN
Zafer OBA
Meltem ERBEK
Sağlık Bakım Hizmetleri Müdürü
Sağlık Bakım Hizmetleri Müdür Yardımcıları
Fatma PEHLİVANOĞLU ÇELİK
Destek ve Kalite Hizmetleri Müdürü
Destek ve Kalite Hizmetleri Müdür Yardımcıları
Sedahan AYDIN ALTUN
Serhat İŞLER
Teknik Hizmetler Müdürü
Teknik Hizmetler Müdür Yardımcıları
Kerem ERCAN
Organizasyon Şeması
İdari Birimler
Adli Yazışmalar Birimi
Görev Tanımı
Birim Çalışanları
İletişim
Arşiv Birimi
Görev Tanımı
Birim Çalışanları
İletişim
Askom
Görev Tanımı
Birim Çalışanları
İletişim
Atık Birimi
Görev Tanımı
İletişim
Ayniyat Birimi
Görev Tanımı
Birim Çalışanları
İletişim
Basın & Halkla İlişkiler Birimi
Görev Tanımı
Birim Çalışanları
İletişim
Bilgi İşlem Birimi
Görev Tanımı
Birim Çalışanları
İletişim
Biyomedikal Teknik Hizmetler
Görev Tanımı
Birim Çalışanları
İletişim
Çalışan Hakları & Güvenliği Birimi
Görev Tanımı
Birim Çalışanları
İletişim
Çocuk Koruma Birimi
Görev Tanımı
Birim Çalışanları
İletişim
Kalite Yönetimi
Kalite Politikamız
Kalite Yönetim Birimi Organizasyon Şeması
Kalite Yönetim Birimi Faaliyet Planı
Verimlilik
Verimlilik Rehberi
SKS Sürüm 6.1
Eğitim & Araştırma
Klinik Araştırmalar Hakkında
TUEK
Etik Kurul
Asistanlık Süreçleri
Staj Başvuruları
Yayınlarımız
Projeler
TGAP (Tasarruf ve Gelir Arttırıcı Programlar)
Bilgi Güvenliği
Tıbbi Birimler
Anne & Bebek
Bebek Dostu Hastane
Anne Sütünün Önemi & Başarılı Emzirme Eğitimi
Anne Sütü İle İlgili Sık Sorulan Sorular
Gebe Okulu
Gebe Eğitim Okulu
Gebe Eğitim Okulu Resim Galerisi
Uzaktan Eğitim Gebe Okulu
Doğum Salonu & Bekleme
ROP (Prematüre Retinopatisi Tanı & Tedavi Merkezi)
TDL ( Travay, Doğum, Lohusa) Odaları
Tüp Bebek Ünitesi Androloji Laboratuvarı
Kliniklerimiz
Acil Tıp
Klinik Hakkında
Doktorlarımız
Nasıl Giderim ?
Adli Tıp
Klinik Hakkında
Doktorlarımız
Aile Hekimliği
Klinik Hakkında
Doktorlarımız
Nasıl Giderim ?
Algoloji
Klinik Hakkında
Doktorlarımız
Nasıl Giderim ?
Anatomi
Klinik Hakkında
Doktorlarımız
Anestezi & Reanimasyon
Klinik Hakkında
Doktorlarımız
Nasıl Giderim ?
Beyin & Sinir Cerrahisi
Klinik Hakkında
Doktorlarımız
Nasıl Giderim ?
Biyofizik
Klinik Hakkında
Doktorlarımız
Biyoistatistik
Klinik Hakkında
Doktorlarımız
Çocuk Acil
Klinik Hakkında
Doktorlarımız
Nasıl Giderim ?
Özellikli Hizmetler
6-36 Ay Arası Bebek Uyku Polikliniği
6-36 Ay Arası Bebek Uyku Polikliniği Randevusu için tıklayınız...
Çocuk İzlem Merkezi (ÇİM)
Diyaliz Merkezi (Yetişkin & Çocuk Hemodiyaliz & Periton Diyalizi)
El Cerrahisi Hizmetleri
Evde Sağlık Hizmetleri
Gebe Eğitim Okulu
Genetik Hastalıklar Değerlendirme Merkezi
Hasta Okulu
İnflamatuvar Bağırsak Hastalıkları Merkezi
İnme Ünitesi
Hizmet Binalarımız
Marmara Üniversitesi Pendik Eğitim ve Araştıma Hastanesi Ana Bina
Prof. Dr. Asaf ATASEVEN Ek Hizmet Binası
Sağlık Turizmi
Sağlık Turizm Merkezimiz
Sağlık Hizmetleri & Hekimleri
Beyin & Sinir Cerrahi Ekibi
Yapılan Tedavi ve Ameliyatlar
Ekip
Çocuk Cerrahi Ekibi
Yapılan Tedavi ve Ameliyatlar
Ekip
Çocuk Hematoloji & Onkoloji Ekibi
Yapılan Tedavi ve Ameliyatlar
Ekip
Erişkin Hematoloji Ekibi
Yapılan Tedavi ve Ameliyatlar
Ekip
Fiziksel Tıp & Rehabilitasyon Ekibi
Yapılan Tedavi ve Ameliyatlar
Ekip
Genel Cerrahi Ekibi
Yapılan Tedavi ve Ameliyatlar
Ekip
Göğüs Cerrahi Ekibi
Yapılan Tedavi ve Ameliyatlar
Ekip
Kalp & Damar Cerrahi Ekibi
Yapılan Tedavi ve Ameliyatlar
Ekip
Kulak Burun Boğaz (KBB) Ekibi
Yapılan Tedavi ve Ameliyatlar
Ekip
Ortopedi & Travmatoloji Ekibi
Yapılan Tedavi ve Ameliyatlar
Ekip
Kültür & Tarih Başkenti "İSTANBUL"
İstanbul’un Tarihi
İstanbul'un Turistik Yerler
500. Yıl Vakfı Türk Musevileri Müzesi
Adam Mickiewicz Müzesi
Adalar Müzesi
Askerî Müze Ve Kültür Sitesi Komutanlığı
Aşiyan Müzesi
Atatürk Müzesi
Aya İrini Kilise Müzesi
Ayasofyai Kebir Camii Şerifi
Aya Yorgi Rum Manastırı / Yücetepe
Ayasofya Tarih Ve Deneyim Müzesi
Yönlendirme
Sağlık Rehberi
Sağlık Kurulu Başvurusu
Nasıl Randevu Alınır?
Nasıl Muayene Olurum ?
Ziyaret, Refakat Saatleri ve Kuralları
Çocuk Klinikleri Ziyaret, Refakat Saatleri ve Kuralları
Hastane Muayene Saatleri
Hasta Hakları ve Sorumlulukları
Engelli Rehberi
Anlaşmalı Kurumlar
Medula Tesis Kodu
Ulaşım & İletişim
Ulaşım
Marmara Üniversitesi Pendik Eğitim ve Araştırma Hastanesi
Marmara Üniversitesi Prof. Dr. Asaf Ataseven Hastanesi
İletişim
Nasıl Giderim ?
Harita
Öneri & Görüşleriniz
Hasta Görüş, Öneri & Şikayet
Çalışan Görüş & Öneri Formu
Sık Sorulan Sorular
Hastane Ziyaret saatleri
Dijital Medya
Basın & Medyada Biz
“Estetik furyası altındaki gizli sebep!” konulu Posta gazetesi muhabiri Büşra Özbelli'nin sorularını Hastanemiz Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Kliniği'nden Doç. Dr. Ömer Yanartaş cevapladı.
“Travma Nedenleri ve Tedavi Yöntemleri” hakkında Tv 360 Sağlık Olsun programında Hastanemiz Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Kliniği'nden Doç. Dr. Ömer Yanartaş'ın açıklamaları.
“Sağlıklı yaşamın anahtarı: Düzenli yürüyüş” konulu TRT Haber muhabiri Mine Yagıcı Çiftci'nin sorularını Hastanemiz Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon Kliniği'nden Doç. Dr. Özge Keniş Coşkun cevapladı.
“Kalp ve damar hastalıkları gençleri de tehdit ediyor” konulu TRT Haber muhabiri Mine Yagıcı Çiftci'nin sorularını Hastanemiz Kardiyoloji Kliniği’nden Doç. Dr. Ahmet Anıl Şahin cevapladı.
“Mide Fıtığı ve Tedavi Yöntemleri” hakkında TV 360 Sağlık Olsun programında Hastanemiz Genel Cerrahi Hastalıkları Kliniği'nden Doç. Dr. Tevfik Kıvılcım UPRAK'ın açıklamaları.
“Magnezyum eksikliği kronik hastalıklara davetiye çıkarıyor” konulu TRT Haber muhabiri Mine Yagıcı Çiftci'nin sorularını Hastanemiz Enfeksiyon Hastalıkları Kliniği’nden Prof. Dr. Zekaver Odabaşı cevapladı.
“Çocuklarda İshal Vakaları Arttı” konulu TRT Haber Muhabiri Fatma Demir Turgut'un sorularını Hastanemiz Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Kliniği’nden Dr. Öğretim Üyesi Emel Ekşi Alp cevapladı.
“Türk akademisyene ödül getiren gizemli akraba evliliği hastalığı ,CHAPLE sendromu! ” konulu Posta muhabiri Azra Şahin’in sorularını Hastanemiz Çocuk İmmunolojisi ve Alerji Hastalıkları Kliniği'nden Prof. Dr. Ahmet Oğuzhan Özen cevapladı.
“CHAPLE sendromu’nu Dünya Tıp literatürüne kazandıran Türk doktora ödül” konulu AA muhabiri Elif Küçük’ün sorularını Hastanemiz Çocuk İmmunolojisi ve Alerji Hastalıkları Kliniği'nden Prof. Dr. Ahmet Oğuzhan Özen cevapladı.
“Ölümcül bir hastalığın kesin tedavisini geliştirdi, CHAPLE sendromu” konulu DHA muhabiri Tuçe Gölcü’nün sorularını Hastanemiz Çocuk İmmunolojisi ve Alerji Hastalıkları Kliniği'nden Prof. Dr. Ahmet Oğuzhan Özen cevapladı.
İletişim & Tanıtım Faaliyetleri
E-Bülten
Galeri
Fotoğraf Galerisi
Marmara Üniversitesi Pendik Eğitim ve Araştıma Hastanesi
Prof. Dr. Asaf ATASEVEN Ek Hizmet Binası
Kurumsal Logolarımız
Kurumsal
İdari Birimler
Hasta Hakları Birimi
Görev Tanımı
Görev Tanımı
09 Eylül 2024
Başta çocuklar ve özürlüler olmak üzere tüm hastaların danışmanlığını ve savunuculuğunu yapmak.
Başvuruları almak, ilk görüşmeyi yapmak, hasta hakları başvuru formunu doldurmak, başvuru sahibine bilgi vermek, danışmanlık yapmak.
Başvuru alındığında durum acil ise aynı gün hastane idaresini bilgilendirmek.
Hastaların eleştiri ve önerilerini dinlemek.
Formların gözden geçirilmesi ve değerlendirme çalışmalarına katılmak.
Güncel ve görevi ile ilgili yayınları izlemek ve duyurmak.
Çalışmaları hasta merkezli yapmak, hastaların haklarını daha çok koruyan ve hastaları memnun etmeye ve alınan kararlara hastaları da dahil etmeye yönelik uygulamaları başlatmak.
Hasta hakları ihlali nedeniyle kusurlu bulunan ve idareye bildirilen çalışan hakkında ilgili mevzuata göre idare tarafından yapılan işlemin sonucunu resmi olarak başvurana bildirmek.
Tüm işlemlerde gizliliği sağlamak.
Şikâyette/öneride/talepte bulunmak isteyen kişi Hasta Hakları Birimine bizzat başvurarak sorununu iletir. CİMER, SABİM, HBBS ya da WEB aracılığıyla yapılan başvurular birime yapılan başvurular gibi işlem görür.
Söz konusu sorun yerinde çözülebilecek bir sorun ise Hasta Hakları Birim Sorumlusu ilgili şahısla konuşarak sorunu yerinde çözer. Eğer, şikayet konusu yerinde çözülemeyecek bir sorun ise
Hasta Hakları Birim Sorumlusu Hasta Hakları Başvuru Formunu (şikayette bulunana doldurtarak teslim alınır ve gerekli işlemleri yapar ve şikayette bulunan hastaya tercih ettiği iletişim yöntemlerinden biri ile bilgi verir. Bilgilendirme’’ 3071 sayılı Dilekçe hakkını kullanılmasına dair kanunun 7. Maddesi gereği yapılır.
Çok acil bir durum söz konusu ise çözülmesi yolunda hastane idaresi aynı gün Hasta Hakları Birim Sorumlusu tarafından bilgilendirilir.
Taraflar dışında bilgi alınması gereken kişiler var ise onlardan da Hasta Hakları Birim Sorumlusu tarafından bilgi istenir.
Şikâyette bulunan şahsın kimlik ve adres bilgileri gizli tutulur.
Şikâyet edilen personelin kimliği gizli tutulur.
Her ayın sonunda Dilek /Öneri kutuları hasta hakları birim çalışanı ve kalite yönetim birimi çalışanı ile birlikte tüm katlarda bulunan formlar kayıt edilerek toplanır ve yerine boş formlar koyulur. Hastane yönetimi tarafından belirlenen kişiler ile (Hastane yönetiminden iki kişi, kalite yönetim biriminden bir kişi, çalışan hakları birim sorumlusu, Hasta Haklarından sorumlu
Başhekim yardımcısı ve Hasta Hakları Birim sorumlusu) toplantı yapılarak Dilek /Öneri değerlendirmeleri yapılır.
Aylık toplanan veriler analiz edilerek 3 ayda bir hasta güvenliği komite toplantısında görüşülerek gerekli iyileştirmeler yapılır.
SABİM sayfasına düşen sağlık sisteminin işleyişi ile ilgili her türlü soru, sorun ve sağlık çalışanına şiddet (Beyaz Kod), eleştiri, öneri talebi ve teşekkür takibinin sonuçlanması ve değerlendirilmesi yapılarak, en hızlı şekilde sonuçlandırılarak müracaatçı sistem üzerinden kayıtlı iletişim bilgisinden aranarak sonucu iletip, sistem üzerinde yazılarak gönderilir.
Evrak, üzerinden gelen her türlü şikayet ve teşekkür başvuruları birim sorumlusu ile görüşülerek cevaplandırılır, DYS üzerinden yazıları yazılır ve evrak birimine teslim edilir.
Yerinde çözümlenen şikayet ve istekler HBBS sistemine girilir. Mail olarak gelen şikayet, soru ve teşekkürler cevaplandırılır.
CİMER başvuru yoluyla gelen bilgi edinme, soru, şikayet ve teşekkür başvuruları cevaplandırılır ve onaylanır.
WEB sayfasına gelen şikayet ve teşekkür yazıları değerlendirilir ve her ay istatistikleri yapılır.
ANKET yapılan hastaların anket sonuçları değerlendirilir ve her ay istatistikleri yapılır.
DYS üzerinden yazılan Teşekkür yazıları ilgili hekim ve personele teslim edilir.
ANKET, WEB, EVRAK, SABİM, ŞAHSEN, CİMER ve DİLEK-ÖNERİ başvuru yoluyla yapılan işlemlerin analizi yapılır, her ay imzalatılır ve dosyaya kaldırılır.
×