Görev Tanımı
05 Ağustos 2024

ÇALIŞAN HAKLARI VE GÜVENLİĞİ BİRİMİ

06.04.2011 Tarih ve 27897 Sayılı Resmi Gazete ’de yayımlanan “Hasta ve Çalışan Güvenliğinin Sağlanmasına Dair Yönetmelik” ve 14.05.2012 Tarih ve 2012 / 23 Sayılı “Çalışan Güvenliğinin Sağlanmasına Dair Genelge” uyarınca;  Hastanemiz çalışanlarının  yüksek motivasyonda güvenli ortamlarda  hizmet sunumu ve güvenli bir ortam sağlanması, hizmet sunumunda kalitenin artırılması, çalışanlarımız için muhtemel risklerin belirlenmesi ve bu risklerin giderilmesi için uygun yöntem ve tekniklerin belirlenmesi ve hizmet içi eğitimler ile güvenli çalışma ortamının sürdürülebilirliğinin sağlanması amacıyla hastanemizde “Çalışan Hakları Ve Güvenliği Birimi” kurulmuştur.


Çalışan Hakları Ve Güvenliği Birimi Olarak;

  1. Çalışan personelin sözlü veya yazılı şikayet, dilek ve önerilerini kabul etmek
  2. Başvuruları raporlandırmak
  3. Gerekli düzenleyici ve önleyici faaliyetlerin başlamasını sağlamak  ve başvuru yapanlara geri bildirimde bulunmak
  4. Beyaz kod bildirimlerini takip etmek
  5. Çalışan hakları ve güvenliğine yönelik gelişmeleri ve çalışmaları takip etmek
  6. Aylık olarak başhekimliğe rapor sunmak
  7. Şiddet gören sağlık çalışanına talep halinde psiko-sosyal destek vermek,
  8. Görevlerimiz arasında yer almaktadır.

ŞİDDETE MARUZ KALAN SAĞLIK ÇALIŞANININ İZLEYECEĞİ YOL;

  • 1- Fiili veya sözel şiddete maruz kalan sağlık çalışanı telefon aracılığı ile 1111 tuşlayarak “beyaz kod” ihbarı yapmak sureti ile süreci başlatmalıdır.
  • 2- Herhangi bir şiddet olayı mesai saatleri içerisinde gerçekleşti ise, Çalışan Hakları ve Güvenliği Birimine ve/veya Beyaz kod uygulamasından sorumlu başhekim yardımcısına, mesai saatleri dışında ise nöbetçi klinik şefine bilgi verebilir. Eş zamanlı olarak durum, sağlık çalışanının şikayetinin olup olmadığına bakılmaksızın, adli mercilere ve kurumun İl Sağlık Müdürlüğü) hukuk birimine ilgili başhekim yardımcısı ve Çalışan Hakları ve Güvenliği Birimi tarafından bildirimi yapılır.
  • 3- Fiili veya sözel şiddete maruz kalan sağlık çalışanı kişisel olarak da Sağlık Bakanlığı bünyesinde oluşturulan ve 7/24 kesintisiz hizmet veren “113” No’lu Beyaz üzerinden Kod danışma hattını arayarak veya internet “Bildirim Formu 1” doldurularak beyazkod.saglik.gov.tr adresinden bakanlığa olay hakkında bilgi verebilir.

BEYAZ KOD (1111)

  1. Mesai saatleri içinde ve dışında hastane içerisinde ve bahçesinde oluşabilecek olası bir saldırı ya da taciz olaylarında (1111) aranarak güvenlik birimine Beyaz Kod verilir,
  2. Buradan telsiz ile geçilen anons ile olay yerine en yakın güvenlik görevlisi yönlendirilir.
  3. Eğer tek kişi olayı çözümleyemeyecek ise telsiz ile tüm kuvvetlerin olay yerine sevki uygulanır.
  4. Olaya sebebiyet veren kişi / kişiler olay yerinden uzaklaştırılır.
  5. Kaan uygulamasından bildirim gerçekleştirilir. Hastane polisi gerekli işlemleri yapar, gereklilik durumunda olay yerine en yakın polis ekibinin intikalini sağlar.
  6. Böyle bir durumla karşılaşan personel olay bildirim formu doldurarak Çalışan Hakları ve Güvenliği Birimine bildirir.
  7. Çalışan Hakları ve Güvenliği Birimi incelemeyi yaparak gerekli mevzuatlara uygun olarak işlem yapar. 

GRİ KOD (666)


Hastane içinde ve bahçesinde gerçekleşen/ gerçekleşmek üzere olan çalışan güvenliğini tehdit edecek olayların güvenlik görevlileri ve kolluk kuvvetleri iş birliği ile kontrol altına alınmasını sağlayan acil durum müdahale sistemidir.